Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑΣ


ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑΣ


Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης για τα χαρακτηριστικά της Δυσαριθμησίας σήμερα θα παρουσιάσουμε μερικές βασικές αρχές που θα πρέπει να ακολουθούνται κατά την εκπαίδευση παιδιών με Ειδική Δυσκολία στα Μαθηματικά. Καταρχήν να επισημάνουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να παρέχονται στα παιδιά επαρκείς ευκαιρίες για εξάσκηση και επανάληψη.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Δυσαριθμησία χωρίζονται σε 2 μεγάλες κοτηγορίες: α) δυσκολία στις αριθμητικές πράξεις β) δυσκολία στο μαθηματικό συλλογισμό. 

Για τη δυσκολία στις αριθμητικές πράξεις πρέπει να ακολουθούνται οι εξής αρχές:

  1. Να χρησιμοποιούνται προβλήματα από καθημερινές και οικείες καταστάσεις
  2. Προτείνεται το παιδί να δημιουργεί παρόμοια δικά του προβλήματα
  3. Να γίνεται εκμάθηση των θεμελιωδών μαθηματικών κανόνων (όπως π.χ. αντιμετάθεση) και να γίνεται ενασχόληση με ταξινομήσεις (αν είναι δυνατόν από την προσχολική ηλικία.
  4. Εξερεύνηση και άλλων ανάλογων καταστάσεων με διαφορετικά κάθε φορά υλικά. 
  5. Μπορούν να χρησιμοποιούνται αριθμομηχανές όταν μπορεί να ελέγχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα.   
Για τις δυσκολίες μαθηματικού συλλογισμού πρέπει να ακολουθούνται ορισμένα βήματα προκειμένου να φτάσει το παιδί στην επίλυση των προβλημάτων και στην εκμάθηση στρατηγικών:
  • Να διαβάζει τα προβλήματα φωναχτά
  • Να τα λέει με δικά του λόγια 
  • Να λέει τη σκέψη του προβλήματος
  • Να κάνει υποθέσεις σχετικά με τα αναμενόμενα αποτελέσματα
  • Να εκτιμά τη λύση
  • Να κάνει τους υπολογισμούς
  • Να επαληθεύει το αποτέλεσμα

βιβλιογραφία: Μαθησιακές Δυσκολίες - Μ Τζουριάδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου